Benieuwd hoe wij het bouwen van een webapplicatie aanpakken? Wij hebben een uitgebreide tijdlijn voor je samengesteld, waardoor je precies kan zien welke stappen wij ondernemen voordat we bij het eindresultaat zijn. Na het opleveren van de webapplicatie, houden we deze in beheer en zorgen we ervoor dat het goed onderhouden blijft.
Elk proces begint bij een probleemstelling of vraagstuk. Voordat we de samenwerking aangaan willen wij dit gezamenlijk in kaart brengen en jullie (organisatie) natuurlijk beter leren kennen.
Wie ben je als organisatie en tegen welke problemen loop je aan om je doelen te bereiken? Dat zijn belangrijke vragen die aan het begin van het traject gesteld moeten worden.
Persona’s geven je inzicht om het portaal volledig naar wensen van de eindgebruiker in te richten. Dit doen we tijdens een interactieve brainstormsessie.
Indien nodig, plannen we een Design Sprint in. Dit is een methode om sneller tot een innovatie opslossing te komen. Tijdens de Design Sprint maken we het probleem duidelijk, bedenken we een oplossing, bouwen we een prototype en testen we het met de eindgebruikers.
Na de uitgebreide analyse hebben we de gewenste oplossing voor ogen. Nu moeten we bepalen hoe we het portaal gaan inrichten, zo kijken we onder andere naar de functionaliteiten die het portaal moet beschikken en of we hiervoor data van andere systemen nodig hebben.
We kijken naar de gewenste functionaliteiten van het portaal. Degene met de meeste prioriteit nemen we mee in het MVP.
Met welke externe systemen moet het portaal kunnen communiceren? Al deze informatiestromen worden gebundeld en komen samen in het portaal.
Doormiddel van scoping vormen we de basis van het planningsproces en definiëren we de einddoelen van het project.
Wat hebben we nodig om het gewenste systeem te bouwen? Kunnen we de data uit externe systemen halen? Hoeveel tijd gaat het in beslag nemen om het te bouwen? En hoe is de verhouding tussen de investering en de bussineswaarde die het je oplevert. Dit zijn de vragen waar we ons vervolgens mee bezig gaan houden.
Door middel met een proof of concept bepalen we of het portaal dat we hebben bedacht, qua functionaliteiten en externe koppelingen, haalbaar is.
Vervolgens bepalen met welke tools, plug-ins en framework we gaan inzetten om het portaal in te ontwikkelen. Wij kunnen het bouwen in ADAPT of Umbraco, maar ook een combinatie ervan zijn!
MVP staat voor Minimum Viable Product, dit is de eerste versie van het portaal. Het doel van de MVP is het sneller in gebruik kunnen hebben van het portaal en op basis van ervaringen en nieuwe wensen meer functionaliteiten toevoegen. We houden je altijd nauw betrokken bij de bouw, zodat je precies weet wat de stand van zaken is!
Het bouwen van de MVP doen we volgens de Agile Scrum Methode. We werken in teams samen naar het gewenste eindresultaat.
Het portaal is live, trek de champagne maar open! Na het opleveren is de MVP klaar voor gebruik.
Een portaal is een levend product. Na het opleveren van de MVP, werken we door aan de uitbreiding van de gewenste functionaliteiten. Blijven altijd bezig op de achtergrond en denken proactief mee om het portaal te blijven verbeteren.
Voor elke nieuwe probleemstelling zoeken we weer een passende oplossing. Hiervoor moeten we eerst alle wensen en eisen helder hebben, dit geeft ons een goed beeld voor de gewenste uitbreiding.
Voor een nieuwe oplossingen, toetsen we ook weer de haalbaarheid van dit project. Wij kiezen altijd voor de meest efficiënte aanpak!
Ook het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten doen we volgens de Agile Scrum Methode. Hierbij ben jij ook altijd nauw betrokken.
Naast het doorontwikkelen van het portaal, zijn wij ook bezig met het onderhoud ervan. Wij zorgen ervoor dat eventuele problemen snel worden opgelost, het portaal altijd up-to-date blijft en doen ons best om hackers buiten de deur te houden.
Wij zijn altijd telefonisch bereikbaar en via onze backlog kan je nieuwe aanpassingen of problemen doorgeven. Het team pakt dit zo snel mogelijk op.
Om ervoor te zorgen dat het portaal landurig mee gaat, worden er regelmatig updates uitgevoerd. Elke update zorgt vaak weer voor nieuwere mogelijkheden, een snellere portaal of lossen we eventuele problemen op.
In een portaal staan veel privé gegevens. Om te voorkomen dat dit op straat beland doen we er alles aan om je portaal zo veilig mogelijk te onderhouden.