Marketeers besteden veel tijd en geld aan het optimaliseren van online vindbaarheid en het schrijven van pakkende teksten. Logisch, want je wilt dat bezoekers op de website terecht komen en dat ze daar blijven. Toch is het aanbieden van een goede interne zoekfunctie op websites minstens zo belangrijk. Bezoekers die de zoekoplossing gebruiken, zitten meestal al in een laat stadium van het beslissingsproces. Ze weten welke informatie ze nodig hebben en als ze deze informatie gevonden hebben, zijn ze klaar om te converteren.
Bezoekers zijn gewend geraakt aan krachtige zoekfunctionaliteit op websites als bijvoorbeeld Google, Facebook, Marktplaats en Funda. Dit is voor veel bezoekers de standaard geworden. Searchine Site Search voldoet aan dit verwachtingspatroon. Na het intypen van maar een paar letters komt de zoekoplossing van Searchine al direct met resultaten, zonder naar een aparte pagina te gaan. Een aparte pagina met zoekresultaten tonen is alleen relevant als de gebruiker daarmee kan door filteren of extra functionaliteit krijgt. Searchine maakt gebruik van synoniemen, wat betekent dat ook woorden met dezelfde betekenis gevonden worden. Maakt je bezoeker een typefout? Ook met typefouten wordt je content gevonden. De zoekfunctie van Searchine is dus super gebruiksvriendelijk en snel.
Searchine crawlt een website ten behoeve van het indexeren van de content. Tijdens dit proces worden fouten op de website vastgesteld en daardoor kunnen we waardevolle inzichten geven over mogelijke problemen binnen de website. Hierdoor is Searchine ook een waardevolle bron op de gezondheid van je website te controleren.
Als je website veel webpagina's heeft, zijn er meestal ook veel zoekresultaten. Searchine biedt zoekfilters aan, waardoor het zoeken voor bezoekers nog eenvoudiger wordt.
Het is ontzettend frustrerend om op een link te klikken en uiteindelijk terecht te komen op een 404-pagina, waarvan je dacht dat het relevante informatie zou bieden. Searchine biedt functionaliteit in de vorm van een “widget” aan om op basis van de URL, die niet meer bestaat, relevante content te tonen. Zo kan je bezoekers verder helpen en voorkomt het verlies van bezoekers.
Zoekresultaten kunnen aangepast worden door middel van het boosten op basis van pagina condities. Zo kan je pagina's met conversiedoelen hoger laten terugkomen in de zoekresultaten.
Searchine maakt het mogelijk om meerdere (sub)domeinen doorzoekbaar te maken. Heb jij verschillende (sub)domeinen? Laat deze dan samen komen in de zoekresultaten.