+31 (0)33 247 1227

Zoeken

  • Voordelen
  • aanpak
  • klanten vertellen
  • Klanten vertellen
  • Snel naar...

    Wat is een klantenportaal?

    Een klantenportaal is een beveiligde, online omgeving waar klanten kunnen communiceren met je organisatie. Met een klantenportaal bied je je klanten 24/7 klantenservice en kunnen ze zelf hun eigen zaken regelen. Zo kan je onder andere je gegevens, facturen, bestelgeschiedenis en retours beheren.

    Klantenportalen worden in veel webshops verwerkt. Na het inloggen zie je alle informatie rondom jouw account terug. Niet alleen webshops maken gebruik van een klantenportaal. Ook steeds meer B2B bedrijven, kiezen voor een klantenportaal. Een klantenportaal draagt namelijk bij aan je merkbeleving, want ook zakelijke klanten willen waar en wanneer ze willen hun zaken regelen.

    Voordelen voor jouw bedrijf

    Alla data op één plek

    Een klantenportaal kan data ontvangen van verschillende systemen, dit is niet alleen fijn voor jouw klant, maar ook voor binnen de organisatie. Zo kan je bijv. de stand van zaken, interactie met de klant, verstuurde offertes en facturen snel terugvinden.

    Tijdswinst

    Verschillende systemen kunnen data naar de webapplicatie sturen, daardoor kunnen interne processen geautomatiseerd worden, waardoor het je bedrijf tijd bespaard.

    Meer inzicht

    Inzicht in klantgegevens, maar ook interne processen. Ook voor jullie is alle data terug te vinden in het klantenportaal. Met deze gegevens kun je een nog betere personalisering creëren.

    Voordelen voor jouw klant

    Gebruikersgemak

    Je klanten hebben de mogelijkheid tot 24/7 self-service. Iedereen vind het fijn zijn eigen zaken te kunnen regelen, zonder afhankelijk te zijn van een ander. Met een klantenportaal hebben ze altijd inzicht in bijv. documenten, offertes, facturen, etc.

    Betere klantervaring

    Een klantenportaal verbeterd het klanttraject. Als je klanten een fijne ervaring met je bedrijf hebben, zullen ze je (lang) trouw blijven.

    Privacy

    Een klantenportaal geeft een sterk gevoel van privacy en transparantie. Aangezien de klant een eigen unieke login heeft is het duidelijk dat de informatie alleen bestemd is voor de klant.

    103 Docenten
    350 Aangeboden cursussen
    2970 Inschrijvingen sinds nieuwe website

    Succesverhaal: Scholen in de Kunst Scholen in de Kunst is volledig gedigitaliseerd voor het inschrijven van honderden cursussen

    Scholen in de Kunst heeft in samenwerking met True People een website gemaakt met daaraan vast een middleware omgeving en een klantenportaal.

    Scholen in de Kunst kan in het klantenportaal aanbod en inschrijvingen beheren. Leden kunnen hun cursussen, betalingen en gebruikers beheren in het portaal.

    De mogelijkheden bespreken voor een maatwerk webapplicatie?

    Neem contact op

    Dit is onze aanpak: werkwijze webapplicatie

    Benieuwd hoe wij het bouwen van een webapplicatie aanpakken? Wij hebben een uitgebreide tijdlijn voor je samengesteld, waardoor je precies kan zien welke stappen wij ondernemen voordat we bij het eindresultaat zijn. Na het opleveren van de webapplicatie, houden we deze in beheer en zorgen we ervoor dat het goed onderhouden blijft.

    Probleem-, en doelgroepanalyse

    Elk proces begint bij een probleemstelling of vraagstuk. Voordat we de samenwerking aangaan willen wij dit gezamenlijk in kaart brengen en jullie (organisatie) natuurlijk beter leren kennen.

    Organisatiedoelen vaststellen

    Wie ben je als organisatie en tegen welke problemen loop je aan om je doelen te bereiken? Dat zijn belangrijke vragen die aan het begin van het traject gesteld moeten worden.

    Persona’s

    Persona’s geven je inzicht om het portaal volledig naar wensen van de eindgebruiker in te richten. Dit doen we tijdens een interactieve brainstormsessie.

    Design Sprint

    Indien nodig, plannen we een Design Sprint in. Dit is een methode om sneller tot een innovatie opslossing te komen. Tijdens de Design Sprint maken we het probleem duidelijk, bedenken we een oplossing, bouwen we een prototype en testen we het met de eindgebruikers.

    Requirements

    Requirements bekijken

    Na de uitgebreide analyse hebben we de gewenste klantenportaal voor ogen. Nu moeten we bepalen hoe we het portaal gaan inrichten, zo kijken we onder andere naar de functionaliteiten die het klantenportaal moet beschikken en of we hiervoor data van andere systemen nodig hebben.

    Functionaliteiten

    We kijken naar de gewenste functionaliteiten van het klantenportaal. Degene met de meeste prioriteit nemen we mee in het MVP.

    Software koppelingen

    Met welke externe systemen moet het klantenportaal kunnen communiceren? Al deze informatiestromen worden gebundeld en komen samen in het portaal.

    Scoping

    Doormiddel van scoping vormen we de basis van het planningsproces en definiëren we de einddoelen van het project.

    Requirements bekijken

    Feasibility Check

    Feasibility check bekijken

    Wat hebben we nodig om het gewenste klantenportaal te bouwen? Kunnen we de data uit externe systemen halen? Hoeveel tijd gaat het in beslag nemen om het te bouwen? En hoe is de verhouding tussen de investering en de bussineswaarde die het je oplevert. Dit zijn de vragen waar we ons vervolgens mee bezig gaan houden.

    Proof of Concept

    Door middel met een proof of concept bepalen we of het portaal dat we hebben bedacht, qua functionaliteiten en externe koppelingen, haalbaar is.

    Tool selectie

    Vervolgens bepalen met welke tools, plug-ins en framework we gaan inzetten om het portaal in te ontwikkelen. Wij kunnen het bouwen in ADAPT of Umbraco, maar ook een combinatie ervan zijn!

    Feasibility check bekijken

    Ontwikkeling MVP

    Ontwikkeling MVP bekijken

    MVP staat voor Minimum Viable Product, dit is de eerste versie van het klantenportaal. Het doel van de MVP is het sneller in gebruik kunnen hebben van het portaal en op basis van ervaringen en nieuwe wensen meer functionaliteiten toevoegen. We houden je altijd nauw betrokken bij de bouw, zodat je precies weet wat de stand van zaken is!

    Agile Scrum Methode

    Het bouwen van de MVP doen we volgens de Agile Scrum Methode. We werken in teams samen naar het gewenste eindresultaat.

    Oplevering MVP

    Het portaal is live, trek de champagne maar open! Na het opleveren is de MVP klaar voor gebruik.

    Ontwikkeling MVP bekijken

    Doorontwikkeling

    Doorontwikkeling bekijken

    Een klantenportaal is een levend product. Na het opleveren van de MVP, werken we door aan de uitbreiding van de gewenste functionaliteiten. Blijven altijd bezig op de achtergrond en denken proactief mee om het portaal te blijven verbeteren.

    Analyse

    Voor elke nieuwe probleemstelling zoeken we weer een passende oplossing. Hiervoor moeten we eerst alle wensen en eisen helder hebben, dit geeft ons een goed beeld voor de gewenste uitbreiding.

    Feasibility Check

    Voor een nieuwe oplossingen, toetsen we ook weer de haalbaarheid van dit project. Wij kiezen altijd voor de meest efficiënte aanpak!

    Ontwikkelen

    Ook het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten doen we volgens de Agile Scrum Methode. Hierbij ben jij ook altijd nauw betrokken.

    Doorontwikkeling bekijken

    Beheer & onderhoud

    Beheer en onderhoud bekijken

    Naast het doorontwikkelen van het portaal, zijn wij ook bezig met het onderhoud ervan. Wij zorgen ervoor dat eventuele problemen snel worden opgelost, het portaal altijd up-to-date blijft en doen ons best om hackers buiten de deur te houden.

    Support

    Wij zijn altijd telefonisch bereikbaar en via onze backlog kan je nieuwe aanpassingen of problemen doorgeven. Het team pakt dit zo snel mogelijk op.

    Updates

    Om ervoor te zorgen dat het portaal landurig mee gaat, worden er regelmatig updates uitgevoerd. Elke update zorgt vaak weer voor nieuwere mogelijkheden, een snellere portaal of lossen we eventuele problemen op.

    Veiligheid & oplossen bugs

    In een portaal staan veel privé gegevens. Om te voorkomen dat dit op straat beland doen we er alles aan om je portaal zo veilig mogelijk te onderhouden.

    Beheer en onderhoud bekijken

    Spreekt onze werkwijze je aan? Kom eens langs!

    Neem contact op

    Wat onze klanten zeggen

    Daniëlle Nierop

    Digital Marketing Manager, AMCS Group

    “True People is voor ons een proactieve partner die ons goed adviseert. Ze weten wat wij nodig hebben, voordat wij dat zelf weten. Ze hebben goede controle over het project met betrekking tot doorlooptijd en budget, leveren snelle support en staan altijd voor ons klaar!”

    Marjolein Smit

    Online communicatie & marketing, Scholen in de Kunst

    “True People maakt zijn naam helemaal waar: je hebt te maken met echte mensen, die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw organisatie en de doelen die je wilt bereiken. Ze denken actief mee, gaan voor duurzame digitale oplossingen en zetten vaak een stap extra. Wij zijn heel blij met de samenwerking met True People!”

    Marnix Overkamp

    Online Marketeer, Sleeptrade

    “True People is echt thuis in digitale oplossingen en denkt mee in mogelijkheden die we zelf niet bedenken. In de samenwerking wordt mijn probleem ook het probleem van True People. Samen lossen we het op!”

    Janneke van der Loo

    Communicatieprofessional, Enpuls Warmte Infra

    “True People is voor mij echt een toegankelijke sparringpartner. Hun professionaliteit uit zich op technisch, persoonlijk en creatief niveau. De lijnen zijn kort en de output is top!”

    FAQ

    Kunnen jullie mijn klantenportaal ook hosten?

    Ja, wij bieden hosting aan in de cloud. Eventueel kun je natuurlijk ook voor een eigen (off-)cloud optie kiezen.

    Hoe zorgen jullie ervoor dat mijn klantenportaal veilig is?

    We maken in onze software gebruik van bewezen technieken en zorgen dat updates (security patches) zo snel mogelijk uitgevoerd worden. Wij zorgen ervoor dat alle gegevens veilig in de cloud worden opgeslagen. De door ons gebruikte cloud omgeving is ISO 27001, ISO 9001, PCI-DSS, NEN 7510, en ISAE 3402 Type I gecertificeerd.

    Hoe beschermen jullie de ontwikkelde bron-code?

    Elke aanpassing die wij maken wordt voorzien van meta-informatie en veilig gesteld in onze source control software.

    Krijg ik een test-omgeving tijdens de ontwikkeling?

    Ja, wij werken standaard met Ontwikkel, Test, Acceptatie en een Productieomgeving. Deze omgevingen worden automatisch bijgewerkt met de laatste versie.

    Kunnen jullie koppelingen maken met andere systemen?

    Ja, elk systeem met een koppelmogelijkheid (API) kan worden gebruikt. We hebben ervaring met veel bekende HR, CRM en ERP systemen.

    Wat maakt jullie anders dan andere internetbureaus?

    Bij True People streven we naar een langdurige samenwerking, waarbij we samen succes behalen. Wij nemen altijd jullie wensen en behoeften mee, maar doen altijd nog een stapje extra. Met onze ruime ervaring in het bouwen van websites en webapplicatie, kunnen we je helpen aan een oplossing waarmee je organisatie écht van gaat groeien. Je hebt te maken met echte mensen, waarmee je veel persoonlijk contact zal hebben.

    Kunnen jullie ook een mijn-omgeving bouwen?

    Ja zeker! Een mijn-omgeving is ook een webapplicatie.

    Heb je al een bestaande website? Dan kunnen wij de mijn-omgeving koppelen aan je website. Als je een nieuwe website én mijn-omgeving wilt, kunnen wij dat beide voor je doen!

    Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

    Bouwen jullie ook webshops?

    In principe kunnen wij alles bouwen, ook webshops. Wij richten ons echter wel op complexe websites en webapplicaties. Als jullie een webshop willen waarbij een bestaand e-commerce platform niet werkt, dan kunnen wij je helpen met een volledig op maat gemaakte webshop.

    Optimaliseer de klantbeleving en efficiëntie met een op maat gemaakte klantenportaal

    Neem contact op