Wat is CPC? CPC staat voor Costs Per Click, Kosten Per Klik in het Nederlands. Wanneer je gaat adverteren bij Google Ads, kan je betalen per klik. Dus pas wanneer er op een advertentie wordt geklikt, moet je betalen. De bedragen per klik zijn verschillend, je kan namelijk zelf bieden of automatisch bieden. Een andere term die hiervoor wordt gebruikt is ook wel PPC, dat staat voor Pay Per Click. We leggen het even voor je uit: Handmatig bieden Er zijn twee methoden om de prijs per klik te bepalen, handmatig bieden is hier één van. Je kan zelf het bedrag bepalen wat je wilt betalen per klik. Je kan dit per zoekwoord instellen. Als je merkt dat het ene zoekwoord het beter doet dan de andere, dan kan je met handmatig bieden je advertentiebudget voor dat zoekwoord verhogen. Automatisch bieden Als je net begint met adverteren of geen tijd hebt om handmatig te bieden, dan is automatisch bieden ook een prima optie. Bij deze optie is het ook goed om een daglimiet in te stellen. Doordat je anders geen grip hebt op de kosten, kan je budget snel op raken. Andere biedstrategieën op Google Ads Naast CPC, is het ook mogelijk om te betalen per actie/conversie (CPA) of te betalen per 1000 vertoningen (CPM).