Het bouwen van het portaal doen we volgens de Agile Scrum Methode. Dit is een werkwijze, waarbij samenwerken centraal staat. Het doel van de Agile Scrum Methode, is zo flexibel en efficient mogelijk te werk gaan. In ons team is de product owner verantwoordelijk voor de scope van het project, de scrum master zorgt ervoor dat alles soepel verloopt. En ons development team werkt aan het eindproduct, de webapplicatie.
Het project wordt opgedeeld in delen. Elk deel van het project ronden we af in een aparte sprint. Het eindproduct van de sprint wordt dan aan jullie gepresenteerd en getest. Er is altijd nog ruimte voor feedback en aansturing.
Na alle sprints te hebben afgerond, staat het eerste, werkende product klaar om gebruikt te worden. Dat moet gevierd worden! Uiteraard krijgen jullie een uitgebreide uitleg van het portaal.
MVP staat voor Minimum Viable Product. In dit geval is het de eerste versie van een web applicatie. Het doel van een MVP, is een product neerzetten wat zo goed mogelijk aansluit op de wensen en behoeften van de eindgebruikers. Het verlaagt het risico om ergens veel tijd in te stoppen, zonder gewenst resultaat.
Na de oplevering van de MVP, gaan we verder met het doorontwikkelen van de webapplicatie. Het door ontwikkelen gebeurd op basis van feedback, data en nieuwe wensen van de eindgebruikers.
Met een MVP begin je met de belangrijkste functionaliteiten. Doorontwikkelen doe je op basis van feedback. Zo weet je zeker dat de extra functionaliteiten, dus tijd die erin wordt gestopt, extra waarde toevoegen aan het product.
Een groot voordeel van een MVP, is dat je het relatief snel kan lanceren. Natuuurlijk zit er nog wel veel tijd in het bouwen van een portaal, maar extra functionaliteiten voeg je pas toe op het moment dat het portaal al live is.
Doordat het portaal vanaf de basis al gebruikt kan worden, kan je er vroegtijd feedback op ontvangen. Zo kan je het product verder optimaliseren.