Bij data analyse onderzoeken we grondig de resultaten van jullie webprestaties. Uit de data analyse verzamelen we inzichten die jullie helpen om belangrijke vragen te beantwoorden. Om jullie digitale oplossing te optimaliseren, is het cruciaal om te weten waar het mis gaat en waarom. Het geeft jullie inzicht in waarom jullie digitale oplossing geen verkeer genereert of waarom de conversies niet verbeteren. Op basis van deze informatie kunnen er haalbare verbeterpunten worden vastgesteld, zodat de juiste bezoekers worden bereikt en worden geholpen.
Deze data halen we bijvoorbeeld uit Google Analytics, Google Ads en social media en stoppen we in één Google Data Studio rapport. Los van elkaar zijn deze bronnen al nuttig, maar de kracht ligt in de combinatie.
Met data analyse krijgen we antwoorden op vragen die jullie hebben. Zo ontdekken we patronen die wijzen op succes en patronen waarvan duidelijk is dat ze aandacht nodig hebben.
Met behulp van data analyse hebben we inzichtelijk welke routes bezoekers bewandelen op jullie website of webapplicatie. Door hun gedragspatronen te onderzoeken, kunnen we inspelen op de behoeften van bezoekers.
Met data analyse begrijpen we wat er is gebeurd, wat er nu gebeurt en waarom het gebeurt. Met deze informatie kunnen we beslissingen beter onderbouwen.
Om te kunnen rapporteren en analyseren, moeten eerst de juiste gegevens worden gemeten. Google Analytics geeft standaard al veel gegevens vrij, maar de conversies en gebeurtenissen moeten handmatig ingesteld worden. Dit doen wij via Google Tag Manager. Door alles op jullie website meetbaar te maken, kunnen we belangrijke beslissingen onderbouwen.
Wij leveren periodiek een dashboard waarin in één oogopslag te zien is hoe jullie digitale oplossing ervoor staat. In het dashboard staan algemene zaken zoals bezoekersgegevens, verkeersbronnen, paginastatistieken, gebruikersinteracties en conversies. In overleg met jullie kunnen we dit aanvullen met nog specifiekere informatie, zodat het dashboard helemaal naar jullie wens wordt ingericht. Wij kunnen (vrijwel) alles aan het dashboard toevoegen, doordat wij alles zelf meetbaar maken. Wij maken dit dashboard met Google Data Studio.
Met alleen een rapportage zijn we er nog niet. Nu komt het belangrijkste gedeelte. Op basis van de gemeten resultaten gaan we verbanden leggen en conclusies trekken. Wat is de reden dat jullie meer of juist minder conversies of bezoekers hebt gehad in een bepaalde periode? Met deze informatie kunnen we verbeterpunten opstellen.