Willen jullie meer online resultaat behalen? Dan doen we eerst samen een stapje terug. Om tot een sterke online marketing strategie te komen, is het namelijk belangrijk dat we jullie organisatie en doelgroep in kaart brengen. We beginnen met jullie organisatie te leren kennen. Daarna analyseren we wie de doelgroep is en welke stappen zij ondernemen, voordat zij besluiten jullie product of dienst te kopen. Vervolgens zorgen we ervoor dat jullie bedrijf een sterk verhaal heeft op deze momenten, zodat we ze kunnen overhalen. Door jullie kennis en ervaring van de organisatie te combineren met onze kennis van online marketing, komen we tot een sterke online marketing strategie.
Wat willen jullie bereiken (doelen), bij wie (doelgroep) en hoe (middelen)? Door onderzoek te doen krijgen we antwoord op deze vragen, om vervolgens de juiste beslissingen te kunnen maken.
Bedrijven zonder marketing strategie hebben geen duidelijk beeld over wat ze online willen bereiken. De online marketing strategie bepaalt de richting waar we naar toe gaan, wat helpt bij het stellen van prioriteiten en het maken van keuzes.
Een online marketing strategie is niet alleen het vertrekpunt; tijdens het gehele proces kan er worden teruggevallen op de online marketing strategie.
Wie ben je als organisatie en wat hebben jullie te bieden? Wat willen jullie bereiken?
Dit zijn belangrijke vragen die aan het begin moeten worden gesteld. Wij vinden een goede kennismaking erg belangrijk. Zonder te weten met wie je werkt, is het lastig om producten met toegevoegde waarde te leveren. Door doelstellingen op te stellen voordat we aan de slag gaan, weten we waar we naartoe werken en kan er later gemakkelijk gemeten worden of we hebben bereikt wat we wilde.
Wie zijn jullie ideale klanten? Welke doelen en wensen hebben zij? Waar lopen ze tegenaan? Hoe kunnen we ze het beste bereiken?
Tijdens onze persona sessie krijgen we antwoord op deze vragen. Een persona is een niet-bestaand fictioneel karakter dat symbool staat voor een groep gebruikers van jullie product of dienst. Tijdens deze sessie creëren we complete profielen van jullie ideale klanten.
In welke fase van de klantreis bevindt de persona zich? Welke informatiebehoefte heeft de persona in deze fase? Tegen welke problemen loopt hij/zij aan in deze fase?
Door de Buyer Journey in kaart te brengen, kunnen we specifieke content aanbieden op het juiste moment.