Enpuls wil marktpartijen, onderzoeksinstituten en overheden bij elkaar brengen, om gezamenlijk tot oplossingen te komen die bijdragen aan het versnellen van de energietransitie. De website dient als inspiratie- en informatiebron, zodat de doelgroep kan voortbouwen op de visies en inzichten die Enpuls heeft en deelt. Door relevante content aan te bieden, zijn bezoekers sneller bij de content die geschikt voor hen is en is de kans groter dat ze overgaan tot conversie.
Om meer conversie te behalen, hebben wij eerst in kaart gebracht wie de doelgroep is en wat hun behoefte is. Aan de hand van deze informatie hebben we wireframes gemaakt, waarbij de focus lag op het uitwerken van de conversiepaden van de doelgroep. De wireframes hebben we doorvertaald naar een grafisch ontwerp. Dit is gedaan op basis van de huisstijl van Enpuls en met oog op het behalen van de gestelde doelen. Door tijdens de ontwikkeling rekening te houden met technische SEO en SEO gericht te schrijven, heeft de website een groter bereik gekregen. Aan de hand van periodieke rapportage over de website prestaties stellen we haalbare verbeterpunten op, zodat we de doelgroep nog beter kunnen bereiken en overtuigen.
Enpuls deelt alles over wat er in de energiewereld gebeurt met iedereen die erover horen wil. Maar wie zijn dat? En welke informatiebehoefte hebben zij? Wij hebben voor Enpuls persona’s gecreëerd, zodat de personen worden bereikt die het meeste aan hun dienst hebben.
De persona's hebben verschillende conversiedoelen, daarom hebben we per persona het conversiepad uitgewerkt. Hoe kunnen we de persona's op een simpele manier door de website laten loodsen, zodat ze sneller overgaan tot conversie? Dit is uitgewerkt in wireframes.
Wij leveren maandelijks een rapportage met de websites prestaties van de Enpuls. In deze rapportage is in één oogopslag te zien is hoe de website heeft gepresteerd vergeleken met vorige maand. Met deze rapportage hebben we inzicht in wat werkt en wat niet.
Tijdens het ontwerpproces hebben wij goed nagedacht over hoe wij persona’s snel naar de content brengen die voor hen relevant is. De focus lag op het uitwerken van een gebruiksvriendelijke navigatiestructuur, zodat de persona's binnen een paar klikken bij de juiste informatie komen en kunnen converteren. Door met een tweede navigatiemenu te werken, wordt informatie die niet relevant is voor de persona direct weg gefilterd.
Enpuls gebruikt Searchine Site Search als interne zoekfunctie op de website. Searchine is zeer gebruiksvriendelijk, na het intypen van maar een paar letters komt de zoekoplossing al direct met resultaten zonder naar een aparte pagina te gaan. Bezoekers die de zoekfunctie gebruiken, hebben al de intentie om te converteren. Het is dus zonde om deze waardevolle bezoekers te verliezen door een gebruiksonvriendelijke zoekmachine.
Enpuls toont veel content op de website en deze content wordt in verschillende vormen aangeboden, zodat de doelgroep zelf kan kiezen welke vorm van communicatie het beste bij hen past. Om op een slimme manier de interesse te wekken van de doelgroep en te zorgen dat ze snel content vinden die voor hen relevant is, hebben we een overzicht met pop-ups gemaakt. Pas als bezoekers echt geïnteresseerd zijn, kunnen ze doorklikken naar de desbetreffende pagina.
“True People is voor mij echt een toegankelijke sparringpartner. Hun professionaliteit uit zich op technisch, persoonlijk en creatief niveau. De lijnen zijn kort en de output is top!”