+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Dag 1: Dinsdag - De dag van vertrek

We vlogen om 10:30 naar Denemarken toe, dus we hadden om 07:30 afgesproken op centraal station zodat we genoeg tijd hadden om daar te komen en om door de douane te gaan. Eenmaal aangekomen op Schiphol, konden we rond 10:00 boarden. Het was uiteindelijk maar 1,5 uur vliegen dus tegen de tijd dat we waren opgestegen konden we al weer gaan landen dus dat viel mee. ✈️

Vanuit het vliegveld op Denemarken gingen we naar het hotel toe, waar we ons hebben ingecheckt, de hotelkamers hebben bekeken en onze spullen hebben uitgepakt en gedropt.

Wat later op de dag zijn we naar drie oud collega’s van Maarten geweest en we gingen met hun lekker uiteten en daarna hebben we nog wat biertjes gedronken.

Vervolgens gingen we naar het hoofdkantoor van Umbraco, daar waren de meeste mensen die ook naar de conferentie gingen. We zijn daar niet heel lang geweest, maar hebben toch even een kijkje genomen. Het kantoor was groter dan verwacht, en het was uniek ingericht dus dat was wel leuk om even te zien.

Na het bezoekje aan het hoofdkantoor van Umbraco, zijn we de stad ingegaan en zijn we in een gezellig barretje gaan zitten.

Dag 2: Woensdag - De eerste dag

Woensdag de eerste echte dag en we moesten vroeg op, het begon om 09:00 uur en vanaf ons hotel was het nog wel 20 minuutjes lopen. Ze begonnen die dag met een opening met iedereen die erbij was, en een korte introductie waarbij de CEO op het podium stond, en ze de belangrijkste sprekers voorstelde.

Daarna hebben we een uur lang informatie gehad over onderwerpen waar ze alvast iets over wilde vertellen zoals “nieuw Umbraco”, het hoofdkantoor en andere interessante onderwerpen, dit duurde tot een uur of 11:00. Daarna hadden we 20 minuutjes pauze.

En vervolgens door naar de eerste presentatie die ging over AI maar dan specifiek geïmplementeerd in Umbraco. De spreker zijn onderwerp was eigenlijk “als ik de lead zou hebben bij Umbraco hoofdkwartier, over AI welke implementatie zou ik dan maken”. Hij vertelde zijn ideeën vanuit gebruiker perspectief maar ook vanuit het hoofdkantoorperspectief, dus dat was wel een interessant onderwerp om naar te luisteren.

Na de presentatie zijn we even terug gegaan naar het hotel, daar hebben we even wat uitgerust omdat we nog best moe waren van de vorige dag. Maar toen we weer opgeladen waren zijn we nog terug gegaan en hebben we nog een aantal presentaties bijgewoond.

De presentaties waren rond een uur of 17:00 afgelopen en om 18:00 konden we daar gaan eten waar we ook met een aantal mensen hebben gesproken, vooral met andere van de Nederlandse groep. Het eten werd daar verzorgd dus, we hebben met z’n allen gegeten.

Na het eten zijn we met z’n tweeën even de stad; Odense in geweest, waar we in een barretje wat hebben gedronken. Maar om 23:00 waren we al weer in het hotel, en zijn we lekker gaan slapen. Het was een lange maar interessante dag.

Dag 3: Donderdag - Veel luisteren!

Het programma begon om 09:00, maar de presentatie waar wij heen wilde begon om 09:20 dus we konden wat rustiger aandoen. Deze presentatie ging over programmeren specifiek, over optimalisatie in programma’s te verbeteren hoe dat nou eigenlijk werkt. En deze spreker maakte de presentatie ook interactief met visuele voorbeelden waardoor het ook leuker en fijner was om naar te luisteren was.

We hebben daarna ook nog een presentatie gehad over AI maar dan vooral de ethische kant ervan en daar ging het vooral over “gaat AI de mensentaken over nemen of niet”. Deze spreker kwam ook met erg interessante informatie.

Daarna was het tijd om te gaan lunchen, ook dit hadden ze daar verzorgd, dus dat was erg fijn. Tijdens de lunch hebben we met iemand gesproken, die Nederlands is en bij Umbraco is gaan werken. Dus het was wel leuk om van hem verhalen te horen daarover.

Na de lunch hebben we een presentatie van een uur gehad over software architectuur. Vervolgens nog een presentatie over het onderwerp Docker, dat is een manier om websites live zetten. Wij gebruiken dit niet veel alleen voor PGGM, vandaar dat wij daar wel wat kennis voor nodig hebben. Dit was wel een interessante presentatie waar we veel van hebben opgestoken.

Na deze dag gingen we daar om 18:30 met iedereen dineren als een soort afsluiting van deze conferentie, we kregen een heerlijk 3-gangen-menu geserveerd. En de developers van daar hadden deze avond ingericht, dus tussen het eten door kwamen er grappige filmpjes voorbij en werd er nog een presentatie gegeven. Tot slot hebben we met de hele zaal nog bingo gedaan, lekker wat gedronken en mensen ontmoet. En om 00:00 was het afgelopen en gingen we terug naar het hotel en was het tijd om te slapen.

Dag 4: Vrijdag - Weer naar huis

De laatste dag, we konden nog even lekker uitslapen en zijn nog even naar een lokale supermarkt geweest om te ontbijten. Hebben ons daarna bij het hotel uitgecheckt en zijn met de trein naar het vliegveld gegaan, waar we weer de vlucht naar huis hebben genomen. Rond 17:00 waren we weer veilig geland op Schiphol, nog even met de trein naar huis toe en toen zat het er alweer op!

Einde!

Al met al was de reis naar Denemarken erg interessant, en hebben we weer veel nieuwe informatie mee naar huis genomen, die we kunnen gaan toepassen. Het was ook leuk om de stad Odense te verkennen en even te genieten van de lokale cultuur. Het was een reis die de moeite waard was. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Werk bij True People met passie & plezier.