Een klantenportaal is een online omgeving, die toegang biedt tot specifieke en gepersonaliseerde informatie aan ingelogde gebruikers. Grote kans dat jij als consument al veel gebruik maakt van diverse klantenportalen. Bijvoorbeeld bij jouw favoriete webshop. Na het inloggen kan jij al je facturen, bestellingen en persoonlijke gegevens terugvinden. Dit is een B2C klantenportaal.
Vandaag de dag verwachten niet alleen consumenten 24/7 klantenservice. Ook zakelijke klanten hebben hier behoeften aan. Klantenportalen zijn een gewilde vorm van klantenservice. Nog niet elke organisatie biedt een klantenportaal aan hun klanten. Dat is zonde, want de merkbeleving scoort hiermee aanzienlijk meer punten. Jouw klanten en relaties regelen met zo’n portaal zelf hun zaken, waar en wanneer ze willen.
Selfservice-behoeften van klanten worden alsmaar groter en groter. In een klantenportaal willen klanten hun zaken zelf beheren. Een sterk klantenportaal is zo opgebouwd, dat het jou een hoop belletjes naar de klantenservice kan besparen. Verplaats je in de eindgebruiker van het klantenportaal. Breng in kaart om welke redenen zij contact met jouw organisatie willen opnemen. Door persona's te creëren weet je precies waar de behoeften en wensen van jouw klant liggen.
Om in te spelen op de behoefte naar gemak, krijgt een sterk klantenportaal informatie vanuit meerdere bronnen binnen. Systemen die betalingen, klantgegevens en orders verwerken bijvoorbeeld. Door deze systemen te koppelen met het klantenportaal, komt alle data samen op één centraal punt.
Elke klant en organisatie heeft andere behoeften. Een standaard klantenportaal kan om die reden niet optimaal werken voor jouw organisatie. Wij bouwen jouw klantenportaal volledig op maat. In de applicatie komen alle functionaliteiten te staan die van toepassing zijn voor jouw organisatie en je klanten. Met maatwerk is bijna alles mogelijk!
In een klantenportaal komt veel informatie te staan, deze informatie moet ook snel te vinden zijn. Een sterk klantenportaal heeft een doordacht ontwerp en is optimaal ingericht voor de gebruiker. Een gebruiksvriendelijke klantenportaal zorgt voor een positieve merkbeleving.
Met een klantenportaal kunnen jij en jouw klanten nóg fijner samenwerken. Wissel eenvoudig documenten uit via de applicatie, zoals offertes en facturen. Via het klantenportaal communiceer je met de klant. Help ze met de benodigde informatie op de momenten dat zij dat nodig hebben. Zo speel je in op een fijne klantbeleving.
Een succesvol klantenportaal is vrijwel altijd op maat gemaakt. Elke organisatie en haar klanten hebben verschillende wensen en behoeften. Dit is dus ook precies waar jij als organisatie het verschil kan maken. Een sterk klantenportaal speelt een grote rol bij de klantenservice die je organisatie levert. Speel in op de behoeften aan selfservice en laat ons jouw klantenportaal ontwikkelen.
Een klantenportaal bouwen wij altijd vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Samen brengen we in kaart waar jouw klanten behoeften aan hebben. Wij ontwikkelen aan de hand daarvan een doordacht klantenportaal. Allemaal met de bovengenoemde kenmerken natuurlijk 😉 !
De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.
De keuze voor het gebruiken van het juiste CMS is van groot belang voor het design, de functionaliteit en uitstraling van je website. Wij hebben de twee populaire content management systemen met elkaar vergeleken: het populaire Wordpress vs het gebruiksvriendelijke Umbraco.
Een online applicatie en mobiele applicatie worden vaak gezien als hetzelfde, terwijl ze dat niet zijn. Wij leggen jou het verschil uit tussen deze twee applicaties, zodat jij weet wat de beste keuze voor jouw organisatie is.
Vaak bestaat een bedankpagina uit ‘bedankt voor je bestelling’ of ‘bedankt voor het invullen’. Het is erg standaard, omdat veel bedrijven het zien als het einde van een proces. Je moet de bedankpagina juist niet onderschatten. Met de bedankpagina breng je namelijk bezoekers verder in je verkooptrechter. Met deze tips kan je het meeste uit de bedankpagina halen!