+31 (0)33 247 1227

Zoeken

Waarom is de over ons pagina zo belangrijk?

De meeste websites hebben een over ons pagina. En deze wordt ook vaak bekeken. Het is de plek waar je meer over je bedrijf kan vertellen en het team kan voorstellen. Op deze plek kan je je onderscheiden van de concurrenten en kan je jouw USP’s (Unique Selling Points) laten zien, zodat twijfelaars sneller voor jou bedrijf kiezen. Maak de bezoekers dus duidelijk ‘waarom’ ze voor jou moeten kiezen.

Maak gebruik van persoonlijke touch op de over ons pagina

De over ons pagina moet persoonlijk zijn. Schrijf daarom ook persoonlijk naar de bezoekers toe. Zo kan je ik- of de wij-vorm gebruiken om het persoonlijker te maken. Ook is het goed om je bezoekers aan te spreken, zo zet je jouw bedrijf neer als een persoon en vertrouwt de bezoeker je sneller. Bij de rest van de content op de website kan er een zakelijke stem gebruikt worden.

Vergeet niet dat jouw over ons pagina nog steeds draait om de bezoeker. Het doel van deze pagina is het overtuigen van jouw expertise en wat jij voor de bezoeker kan betekenen. Waar ben jij nu beter in dan alle andere? Laat ze zien met wie ze een samenwerking zouden aan gaan als hij/zij voor jou kiest.

Als de bezoeker zich kan herkennen in jouw verhaal heb je een goede pagina!

Vertel een verhaal op de over ons pagina

Verwerk in je over ons pagina je missie en visie. Als bezoekers een associatie vinden tussen de behoefte en waarde van hem zelf en jouw bedrijf, dan blijf je beter in gedachten hangen. Ook de geschiedenis van je bedrijf is goed om te vertellen. Zo weet de bezoeker hoe het bedrijf is opgericht en is er een grotere kans dat de bezoeker zijn verhaal herkend in die van jou.

Laat jezelf zien op de over ons pagina

De bezoekers willen zien met wie ze eventueel een samenwerking aan zouden gaan. De tekst die op de pagina staat is belangrijk, maar vergeet ook de visuele elementen niet. Daarom is het goed om foto’s of video’s van goede kwaliteit op de over ons pagina te zetten. Gebruik dus geen stockfoto’s (standaard gratis afbeeldingen van internet) of plaatjes van je kantoorpand. Gebruik daarvoor in de plaats foto’s de medewerkers. Je zou ervoor kunnen kiezen om ook de functie van de medewerker erbij te zetten. Denk wel na wat je wil uitstralen tegenover je bezoekers. Is het bedrijf meer informeel? Kies er dan niet voor om een stropdas te dragen op de foto.

Wees eerlijk en gebruik feiten op de over ons pagina

Sommige bedrijven gaan de fout in en gebruiken vooral verdoezelend taalgebruik, woorden die zonder feiten geen waarde hebben, zoals goedkoop, klantvriendelijk, deskundig, et cetera. Bewijs daarentegen je argumenten met feiten. Gebruik geen uitspraken die je niet kan waar maken, maar verwerk je behaalde doelen en successen in je tekst. Noem bijvoorbeeld getallen. Hoe specifieker, hoe beter. Blijf wel eerlijk! Het is niet nodig om jouw bedrijf groter te maken dan het is. Elk bedrijf heeft nadelen. Deze zou je kunnen weerleggen. Ben je een klein bedrijf? Dan ben je extra flexibel, je bent goed en snel te bereiken, je bouwt sneller een intiemere relatie op en ga zo maar door. Elk punt wat voor jou misschien een nadeel is, is voor iemand anders een voordeel. Speel hierop in en laat jouw bezoekers zien hoe zij kunnen profiteren van de eigenschappen en kenmerken van jouw bedrijf.

Gebruik een call-to-action op de over ons pagina

Je wilt van iedere bezoeker een klant maken. Als je de vorige stappen goed hebt gevolgd, is de bezoeker waarschijnlijk geïnteresseerd geraakt door jouw verhaal. En nu? Gebruik een call-to-action! Zo kunnen bezoekers jouw bedrijf eenvoudig bereiken.

Dit kan zijn:

Conclusie: de kracht van de over ons pagina

Vertrouwen

Je laat zien dat er 'echte' mensen achter het bedrijf zit.

Toegankelijkheid

Je verlaagt de drempel om contact met je op te nemen. Je bouwt meteen een relatie op met de bezoeker.

Overtuiging

Grotere kans dat je de twijfelaars ook binnenhaalt.

Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet? Wij leggen het je uit!

USP

USP

Wat is een USP?

USP staat voor Unique Selling Point. Oftwel, een Uniek Verkoopargument in het Nederlands. Als merk wil je onderscheidend zijn van je concurrenten. Hetgeen waarmee je je onderscheid, moet ook een reden zijn waarom je klanten bij jou kopen en niet de concurrent. Als je al een uniek product of dienst verkoopt, is het makkelijk. Maar in de commerciële wereld met veel concurrentie, is het nogal een uitdaging. Waarmee zou je je dan kunnen onderscheiden? Denk hier goed over na!

Voorbeelden van USP’s:

Coolblue staat bekend om zijn uitstekende klantenservice: alles voor een glimlach

Coolblue verkoopt namelijk producten die je onder andere ook bij de Mediamarkt kan halen. Waarom kies ik liever voor Coolblue dan Mediamarkt? Bij Coolblue kan ik zelfs na 30 dagen testen nog producten terugsturen en het volledige aankoopbedrag terugkrijgen. En dat is de USP van Coolblue.

Bij Zalando kan heb je een retourtermijn van 100 dagen

Waar je bij andere webshops binnen 30 dagen een product moet terugsturen, heb je bij Zalando maar liefst 100 dagen retourtermijn.

‘’Voor 12.00 besteld, vanavond nog bezorgd’’ – Bol.com

Dit kan zeker niet elke webshop zeggen. Tegenwoordig is ‘vandaag besteld, morgen in huis’ het nieuwe normaal geworden. Het is geen USP meer, Bol.com speelt daar op in door dezelfde dag nog te bezorgen.

CTA

CTA

Wat betekent CTA?

CTA staat voor Call To Action. In het Nederlands vertaald: Oproep tot actie.

Wanneer je een CTA toevoegt aan een webpagina, is dat de belangrijkste actie na het lezen van de pagina. Bedenk dus eerst wat je wilt bereiken met je website/pagina. Wat zijn je conversie doelen? Wil je dat bezoekers contact met je organisatie opnemen? Maak dan een CTA met een tekst dat ze contact kunnen opnemen. Plaats je dit in een button met een opvallende kleur, dan zal er ook sneller op geklikt worden.

Voorbeelden van belangrijke acties op een webpagina:

  • Contact opnemen
  • Downloaden van het e-book
  • Product in je winkelwagen stoppen
  • Invullen van een formulier
  • Video afspelen

Een CTA knop kan je meerdere keren terug laten komen op dezelfde pagina. Zorg er wel voor, dat het allemaal om dezelfde actie draait. Plaats bijvoorbeeld een CTA-button aan de bovenkant van de pagina, maar ook beneden.

Blogs Dit vind je wellicht ook interessant

Bekijk alle blogs

10 tips om het meeste uit je bedankpagina te halen

Vaak bestaat een bedankpagina uit ‘bedankt voor je bestelling’ of ‘bedankt voor het invullen’. Het is erg standaard, omdat veel bedrijven het zien als het einde van een proces. Je moet de bedankpagina juist niet onderschatten. Met de bedankpagina breng je namelijk bezoekers verder in je verkooptrechter. Met deze tips kan je het meeste uit de bedankpagina halen!

Lees meer

11 tips voor het maken van een goede contactpagina

Een contactpagina kan niet ontbreken bij een website. Het laat zien dat het bedrijf echt is en bereikbaar is. Bezoekers die bij jou op de contactpagina belanden komen daar omdat ze met je in contact willen komen, extra informatie willen of een vraag willen stellen. Benut jij wel alle kansen van de contactpagina? Deze tips helpen je om de contactpagina zo effectief mogelijk in te zetten!

Lees meer

29 tips om conversie op je website te verhogen

Behaal jij niet genoeg conversie met je website? In dit artikel lees je 29 tips die jou gaan helpen om de conversie te verhogen. Download onze gratis interactieve checklist om aan te vinken welke punten je hebt uitgevoerd!

Lees meer

In 7 stappen naar een effectieve online strategie

Wie is je doelgroep, wie zijn je concurrenten, wat zijn je doelstellingen en welke kanalen wil je inzetten om deze doelstellingen te behalen? Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen als het gaat om een online strategie. Een strategie zorgt ervoor dat er een plan is hoe er omgegaan moet worden met het digitale publiek en welke middelen en platformen nodig zijn om deze activiteiten te ondersteunen. Met deze 7 stappen zorg jij voor een effectieve online strategie!

Lees meer

Hoe voer je een zoekwoordenonderzoek uit?

Een website die goed vindbaar is via zoekmachines zorgt ervoor dat er veel meer bezoekers naar je website komen. Maar hoe zorg je ervoor dat je website goed zichtbaar is in zoekmachines? Wij leggen je uit wat een zoekwoordenonderzoek is, waarom dit zo belangrijk is en hoe je een zoekwoordenonderzoek uitvoert.

Lees meer
Bekijk alle blogs

Creëer digitale impact met onze maatwerk oplossingen.

Neem contact op