Het is belangrijk dat het internetbureau je een goed gevoel geeft. Het heeft geen zin om het beste internetbureau te kiezen als er geen klik is. Je moet namelijk goed kunnen samenwerken. Bij het bezoeken van de website moet je al een positief gevoel krijgen. Daarnaast is het belangrijk dat je het internetbureau een aantal keer hebt gesproken/ontmoet voordat je een samenwerking aangaat.
Welke punten zijn doorslaggevend in je keuze? Schrijf deze op. Door vooraf de belangrijkste selectiecriteria te bepalen, kan je makkelijker afwegingen maken. Denk bij selectiecriteria aan bijvoorbeeld prijs, locatie, omvang en manier van werken.
Door projecten van andere klanten te bekijken, krijg je een beter beeld van wat het internetbureau allemaal kan en waar ze veel ervaring mee hebben. Heeft het internetbureau ervaring met een vergelijkbare project? Dit geeft vertrouwen dat ze iets vergelijkbaars voor jouw organisatie kunnen realiseren. Krijg je een positieve indruk van de projecten? Lees ook testimonials/reviews van huidige klanten, op deze manier kom je erachter wat zij van de samenwerking met het internetbureau vinden.
Een content management systeem (CMS) is een systeem waarbij je op een makkelijke manier de content op een website kan beheren, zonder dat daar technische kennis voor nodig is. De keuze van het CMS heeft invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Elk internetbureau gebruikt een ander CMS, zoals Umbraco, Wordpress, Joomla of Drupal. Verdiep je in welk CMS het internetbureau gebruikt.
Tip: Vraag waarom ze voor een bepaald CMS hebben gekozen, hier hebben ze namelijk vaak met een reden voor gekozen.
Neem je een bestaande template als basis voor je website of ga je voor een maatwerk oplossing? Een template is een bestaand sjabloon waarin een groot gedeelte van het design en functionaliteit al vast staat. Bij een maatwerk website heb je geen beperkingen in ontwerpkeuzes en functionaliteiten. Wat de beste keuze voor jou is, ligt aan het doel van je website. Het is belangrijk om vooraf te bepalen waarvoor je kiest. Als je voor maatwerk kiest, moet je een internetbureau selecteren die maatwerk oplossingen maakt. De rest kan je dan al wegstrepen!
Bij een internetbureau moet hun eigen website ook technisch goed in elkaar zitten. Check de website op snelheid, gebruiksvriendelijkheid, usability en SEO. Daarnaast moet de website moet je een positieve indruk geven en professioneel overkomen.
Is een lastige keuze. Maar wanneer je weet welke zaken jij belangrijk vindt voor een goede samenwerking, is het maken van de keuze eenvoudiger. Vergelijk verschillende internetbureaus op dezelfde selectiecriteria zodat je weet hoe hoog ze scoren. Uiteindelijk wil je samenwerken met een internetbureau die een passende dienstverlening biedt en waarmee je een persoonlijke klik hebt. Dit is essentieel voor een goede en langdurige samenwerking.
Benieuwd wat voor internetbureau wij zijn? Lees het hier!
Een goede website briefing is cruciaal voor het creëren van een succesvolle website die voldoet aan je doelstellingen, aantrekkelijk is voor je doelgroep en een positieve gebruikerservaring biedt. Lees hier hoe je een complete website briefing schrijft en download onze checklist als hulpmiddel (+ tips).
De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.
Wie is je doelgroep, wie zijn je concurrenten, wat zijn je doelstellingen en welke kanalen wil je inzetten om deze doelstellingen te behalen? Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen als het gaat om een online strategie. Een strategie zorgt ervoor dat er een plan is hoe er omgegaan moet worden met het digitale publiek en welke middelen en platformen nodig zijn om deze activiteiten te ondersteunen. Met deze 7 stappen zorg jij voor een effectieve online strategie!
Jouw website is tegenwoordig het visitekaartje van je bedrijf. De website is niet alleen een informatiebron, maar het dient ook voor een afspiegeling van wie je als bedrijf bent en wat je wil uitstralen. Je wil dat je als bedrijf geloofwaardig over komt, je wil nieuwe mensen bereiken en je wil omzet maken. Weet je niet zeker of dit wel lukt met je huidige website? Wij geven je 7 signalen dat het tijd wordt voor een nieuwe website.