Umbraco Forms een plug-in van Umbraco, het wordt gebruikt om makkelijk (contact)formulieren te kunnen toevoegen aan je website. Umbraco staat bekend als een gebruiksvriendelijke CMS, zo ook met het maken van formulieren. Umbraco Forms maakt het niet alleen makkelijk om simpele contactformulieren toe te voegen aan je pagina, maar ook voor multi-step vragenlijsten.
Een contactformulier is een snelle manier voor de bezoeker om contact op te nemen met je organisatie. Daarnaast kan je met een contactformulier je bezoeker een beetje leiden, je geeft zelf aan welke informatie je wilt ontvangen.
Je kan natuurlijk ook alleen een e-mailadres toevoegen aan je website, zodat mensen je via de mail benaderen. Dit is alleen niet ideaal. Ten eerste dwing je de bezoeker om van je website af te gaan om contact met je op te nemen. Je wilt het liefst dat de bezoeker op je website blijft. Daarnaast maak je het je bezoeker een stuk makkelijker om een contactformulier op de website te plaatsen. Ook draagt dit bij aan een professioneel en betrouwbaar uiterlijk van je website.
Umbraco Forms is een manier om bezoekers over te laten gaan tot conversie. Het invullen van een contactformulier is namelijk een veel voorkomend conversiedoel. Bij ons ook. Het is toch een moment dat een bezoeker contact met je wilt opnemen. Vooral bij ons als dienstenonderneming, is dit ons grootste conversiedoel. Daarom is het ook extra belangrijk om hier alles uit te halen. Standaard formulieren templates zijn dan misschien niet je eerste keuze.
Bijvoorbeeld: Voor onze klant de Beddenspecialist.nl gebruiken we ook, op maat gemaakt, Umbraco Forms. Met dit contactformulier kunnen bezoekers een afspraak maken in één van de aangesloten beddenspecialist winkels. Zo wordt er onder andere gevraagd bij welke winkel, datum en tijd ze een afspraak willen inplannen. Beddenspecialist heeft zo veel meer invloed op de informatie die de bezoeker en kunnen gelijk aan de slag met de aanvraag.
Umbraco is het CMS systeem waarmee wij op maat gemaakte websites bouwen. Een groot voordeel van Umbraco, is dat je vrijwel nooit tegen beperkingen aan loopt. Er is veel mogelijk doordat we zelf de code schrijven. Zo ook met Umbraco Forms. Wij kunnen een contactformulier volledig laten uitsluiten op de stijl van je organisatie of andere wensen.
Het is mogelijk om de data afkomstig van Umbraco Forms te versturen naar derde partijen, zoals je CRM systeem. Het standaard formulier heeft van zichzelf al een aantrekkelijk design, maar is ook volledig aan te passen naar je huisstijl. Dit moet je wel even aan je webdeveloper vragen. Eenmaal in het gebruiksvriendelijke CMS systeem zelf, kan iedereen een formulier toevoegen aan de website.
Voor Umbraco Forms betaal je eenmalig een bedrag per domein en is alleen aan te schaffen op een Umbraco CMS.
Laat Umbraco Forms werken zoals jij wilt en koppel met externe systemen (zoals o.a. mailchimp) naar wens.
Verstuur automatische e-mails, update webservices en sla het verstuurde formulier op in CRM systemen.
Laat de formulieren volledig aansluiten op de huisstijl van je onderneming.
Goed, nu weet je dat er verschillende soorten formulieren zijn en dat dit een belangrijk onderdeel is van je website. Maar hoe ziet een goed formulier er uit en hoe zorg je ervoor dat het formulier ook daadwerkelijk wordt ingevuld? Wij geven je een aantal tips!
Houd de vragenlijst kort
Hoe meer velden, hoe hoger de drempel wordt om de vragenlijst in de vullen. Zijn er dan toch vragen die je moet stellen? Zorg er dan voor dat niet alle invulvelden tegelijk zichtbaar zijn, maar laad pas de volgende vragen als de eerste zijn ingevuld.
Begin met de makkelijkste vragen
Moet je aan het begin van de contactformulier al te veel nadenken, dan zullen veel mensen al afhaken. Begin daarom met de makkelijkste vragen die je al uit je hoofd kent, zoals je naam.
Eindig met de gevoeligste vragen
En met de gevoeligste vragen, bedoelen we de meest persoonlijke gegevens. Mensen geven bijvoorbeeld liever niet hun telefoonnummer weg. Bewaar deze dus pas voor aan het eind en maak deze niet verplicht (als dit mogelijk is).
Geef uitleg waarom je bepaalde gegevens nodig hebt
Stel je dan toch privacy gevoelige informatie, leg dan uit waarom je deze gegevens nodig hebt. Mensen zullen dan sneller bereid zijn om deze gegevens te delen.
Mobielvriendelijke formulier
Mobielvriendelijk design is nu belangrijker dan ooit, dus zorg er ook voor dat je formulier op mobiel makkelijk en snel in te vullen is.
Sluit af met een bevestiging
Heeft iemand het formulier ingevuld? Top! Laat diegene ook even weten dat je het in goede orde hebt ontvangen. Dit kan je doen op de pagina zelf met een trigger, wanneer de ‘verzendknop’ is ingedrukt, wordt er een bevestigingstekst getoond. Je kan dit ook doen door middel van een automatische mail die verstuurd wordt.
Wij zijn een internetbureau, gespecialiseerd in het bouwen van Umbraco websites (en webapplicaties). Ben je een Umbraco website aan het overwegen, neem dan vooral even contact met ons op. Wij staan altijd open voor een sparringsgesprek.
Heb jij al een Umbraco website maar wil je overstappen naar een andere partij? In dit artikel leggen we uit hoe een overdracht van een Umbraco omgeving naar True People in zijn werk gaat.
De keuze voor een content management systeem (CMS) is niet een eenvoudig. Het heeft namelijk invloed op het design, functionaliteit, uitstraling en veiligheid van je website. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt, is overstappen niet eenvoudig. Ben jij benieuwd welk CMS het beste bij jou past? Wij vergelijken de vier populaire CMS'en met elkaar.
Er zijn veel CMS systemen die beweren ‘de beste’ te zijn. Het antwoord is simpel: er is geen één de beste. Elk CMS systeem heeft zijn eigen kracht en is goed voor verschillende doeleinden. In deze blog vertellen we waarom wij altijd Umbraco gebruiken bij het maken van websites en wanneer een Umbraco website voor jou ook de beste keuze is.